هیئت خیمة الحسین (ع)

مرکز اطلاع رسانی هیئت خیمة الحسین (ع)

هیئت خیمة الحسین (ع)

مرکز اطلاع رسانی هیئت خیمة الحسین (ع)

فرهنگ

سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۲۷ ب.ظ

 

پرداختن به مسائل فرهنگی از نان شب نیز واجب‌تر است

مشاور رییس قوه قضاییه در مراسم زیارت عاشورای دادگستری استان سیستان و بلوچستان، توجه به مسائل فرهنگی و تهذیب نفس را از نیازهای روحی دانست.

به گزارش ایسنا،‌ حجت الاسلام و المسلمین محمد سعیدجواهری افزود: نیاز به آب و نان برای تامین زندگی گذشتنی و گذاشتنی و زندگی مادی است در حالی که که مسائل روحی سرنوشت جاودانه و پایان ناپذیر ما را تامین می‌کند.

جواهری با بیان اینکه اگر به مسائل اخلاقی و معنوی توجه نشود ابدیت ما زیر سوال می‌رود، افزود: باید مسائل اخلاقی و معنوی در سبد مصرف ه خانوار در کنار مسائل رفاهی و تحصیل و ... قرار گیرد.

وی یکی از وظایف مدیران ارشد را توجه به مسائل فرهنگی و معنوی دانست و اظهارکرد: همان‌گونه که به مسائل رفاهی و مادی کارکنان توجه می شود باید به تهذیب نفس و مسائل معنوی نیز پرداخته شود و مدیران در حاشیه جلسات برای تذکر مسائل اخلاقی وقت بگذارند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه بیان کرد: انسان مهذب در اثر نورانیت به دست آمده از تهذیب نفس در رای و تصمیم‌گیری بهتر عمل می‌کند و این یکی از نشانه های تهذیب است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از افراد جایگاه مسائل فرهنگی را درک نکرده‌اند، افزود: اگر مسائل فرهنگی به درستی درک شود و هر فردی از لحاظ اخلاقی پاک و با تقوا شود و این احساس را در خود نهادینه نماید هیچ‌گاه فریفته پول و مقام و رشوه و تهدید نخواهد شد و راهی جز راه حق و عدالت انتخاب نخواهد کرد.

حجت الاسلام جواهری افزود: پرداختن به مسائل فرهنگی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و از نان شب نیز واجب‌تر است.

وی با اشاره به توطئه و تهاجم فرهنگی دشمن افزود: دشمن درصدد است تا ذهن جوانان ما را از باورها و آمیزه‌های دینی و فرهنگی دور کند و ما باید هوشیار باشیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۲۴
محمد سجاد بهرامی

مسائل فرهنگی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی