ایام شهادت مسلم ابن عقل بر تمام شیعیان و بچه هیئتی ها تسلیت باد
وصال مسلم به ملکوت، او که در عرفه شهید شد تا دعاى عرفه مولى الکونین را تفسیر کند و حماسه مسلم بودن و تسلیم نشدن را بیافریند.
در دوران امامت ده ساله امام حسن مجتبى علیه السلام
ایام شهادت مسلم ابن عقل بر تمام شیعیان و بچه هیئتی ها تسلیت باد
وصال مسلم به ملکوت، او که در عرفه شهید شد تا دعاى عرفه مولى الکونین را تفسیر کند و حماسه مسلم بودن و تسلیم نشدن را بیافریند.
در دوران امامت ده ساله امام حسن مجتبى علیه السلام
شهادت پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت امام محمد باقر علیه السلام را به محضر امام زمان (عج) و نایب بر حق ایشان حضرت امام خامنه ای و تمام شیعیان جهان تسلیت عرض مینماییم.
مختصر از زندگی نامه ایشان رو مشاهده میفرمایید:
زیارت عاشورا - که از تعالیم امام باقر علیهالسلام است - به سبب آثار سازنده فردى و اجتماعى و بیان مواضع فکرى و عقیدتى شیعه و نشانه گرفتن خط انحراف، اهمیت ویژهاى دارد.
این محبت موجب مىشود که زائر، آن بزرگان را الگوى خویش سازد و در جهت همسویى فکرى و عملى با آنان بکوشد؛ همچنان که در قسمتى از زیارت، از خدا مىخواهد که زندگى و مرگش را یکسره همانند آنان قرار دهد؛ «اللهم اجعل محیاى محیا محمد و آل محمد و مماتى ممات محمد و آل محمد».
از آن جا که این محبت به خاطر خداوند است - و خاندان عصمت از آن جهت کهالهى و منسوب به اویند، محبوب واقع شدهاند - مایه تقّرب به خداوند است.
در قسمتى از این زیارت چنین مىخوانیم: «اللهم انى اتقرب الیک بالموالاة لنبیک و آل نبیک».
2. پیدایش روحیه ظلم ستیزى در زائر
3. دورى جستن از خط انحراف
در این زیارت، ریشههاى ظلم هدف قرار مىگیرد؛ «فلعن الله امةً اسّست اساس الظلم و الجور علیکم اهل البیت و لعن الله امة دفعتکم عن مقامکم و ازالتکم عن مراتبکم التى رتّبکم الله فیها». ستمى که در عاشورا تحقق یافت، در قلب تاریخ ستم ریشه دارد. این ظلم، یک حلقه از حلقههاى ستمى است که با انحراف مسیر اصیل خلافت آغاز شد.
4. الهام گرفتن، درس آموختن و الگو قرار دادن اسوههاى هدایت
در این زیارت آمده است: «فاسئل الله الذى اکرمنى بمعرفتکم و معرفة اولیائکم و رزقنى البرائة من اعدائکم، ان یجعلنى معکم فى الدنیا و الآخرة و ان یثبّت لى عندکم قدم صدق فى الدنیا و الاخرة». زائر پس از آن که به حق معرفت پیدا کرد و ستم و ستمگر را شناخت و از آنان دورى جست، با ثبات قدم در مکتب خاندان عصمت و پیروى عملى از آنان، خود را در مسیر سعادت دنیا و آخرت قرار مىدهد؛ یعنى، اسوهها و الگوهاى هدایت را - که از سوى خداوند منصوب شدهاند - سرمشق خود قرار مىدهد و همگامى با آنان را مىطلبد.
5. ترویج روحیه شهادتطلبى و ایثار و فداکارى در راه خدا.
6. احیاى مکتب و راه و هدف خاندان عصمت.
قیام مقدس و پرشکوه امام حسین(ع)ریشه در انحراف هاى بـنیادى و اساسى در جـامعه اسلامى داشت. این انحراف ها زائیده انحراف حکومت اسلامى از مسیر اصلى خود از سقیفه به بـعد بـود. که پس از شهادت على(ع)کلا بـه دست سلسله سفیانى و حزب ضد اسلامى اموى افتاد. بـه گواهى اسناد تاریخى, سران این حزب هیچ اعتقادى بـه اسلام و اصول آن نداشتند(1). و ظهور اسلام و به قدرت رسیدن پیامبر اسلام(ص)را, جلوه اى از پیروزى تـیره بـنى هاشم بـر تـیره بـنى امیه, در جریان کشمکش قبیلگى در درون طایفه بـزرگ قریش مى دانستند(2).
و بـا یک حـرکت خـزنده, بـه تـدریج در پـوشش اسـلام بـه مناصب کلیدى دسـت یافتند و سرانجـام از سال چهلم هجـرى, حکومت اسلامى و سرنوشت و مقدرات امت اسلامى به دست این حزب افتاد و پس از بیست سال حکومت معاویه, و بـه دنبـال مرگ وى, پـسرش یزید بـه قدرت رسید که اوج انحراف بـنیادى, و جلوه اى آشکار از ظهور ((جاهلیت نو)) در پوشش ظاهرى اسلام بود(3).امام حـسـین(ع)نمى تـوانسـت در بـرابـر چـنین فاجـعه اى سکوت کند و احساس وظیفه مى کرد که در بـرابـر این وضع, اعتـراض و مخالفت کند. سخنان, نامه ها و سایر اسنادى که از امام حسین(ع)به دسـت ما رسـیده, بـه روشنى گویاى این مطلب اسـت. این اسناد بـیانگر آن است که از نظر امام, پـیشوا و رهبـر مسلمانان شـرائط و ویژگى هایى دارد که امویان فـاقـد آنها بـودند و اسـاس انحراف ها و گمراهیها این بود که عناصر فاسد و غیر لایق, تکیه بر مسند خلافت اسلامى و جایگاه والاى پـیامبـر زده بـودند و حاکمیت و زمامدارى آنها, آثار و نتائج بـسیار تلخ و ویرانگرى بـه دنبـال آورده بود.
چـند نمونه از تـاکیدهاى امام در این بـاره یادآورى مى شـود:
ویژگى هاى پیشواى مسلمانان
1 - در نخستین روزهایى که امام حسین(ع)در مدینه, بـراى بـیعت جهت یزید, در فشار بود, در پاسخ ولید که پیشنهاد
بیعت بـا یزید را مطرح کرد, فـرمود: اینک که مسـلمانان بـه فـرمانروایى مانند یزید گرفتار شده اند, باید فاتحه اسلام را خواند(4).
2 - امام ضمن پاسخ نامه هاى کوفیان نوشت:
همه کمدهاشون رو زیر و رو می کنند تا یه لباس مشکی پیدا کنند و ده روزی به تن داشته باشند ...
برای خیلی ها این کار فقط یه عادته ! مثل یه شعار ...!!
میتونه پشتش یه شعور هم باشه یا نه فقط بشه لقلقه زبون!
پیرهن رو ولش کن...!!
بیا اول گوشه دلهامون یه پارچه سیاه آویزون کنیم ...
و در کنارش یه پارچه سرخ ...
بیایید امسال بخواهیم این اتفاق به روحمون عرضه بشه ...
بیایید امسال بشنویم و بفهمیم ...
و ادراک کنیم که این روز ها چه اتفاقی داره می افته.
نمیخواید بگید که این اتفاق بزرگ یک بار در تاریخ افتاد و رفت و تمام شد؟
کیه که خوب گوش کنه و نشنوه (هل من ناصر )را هنوز ...؟!
امام خمینی (ره)
از مراسم عزاداری ائمه اطهار وبه ویژه سید مظلومین و سرور شهیدان ، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هیچ گاه غفلت نکنند. و بدانند آنچه دستور ائمه علیه السلام برای بزرگداشت این حماسه تاریخی اسلام است و آنچه لعن ونفرین بر ستمگران آل بیت است ، تمام فریاد قهرمانانه ملت هاست بر سردمداران ستم پیشه در طول تاریخ الی الابد. میدانید که لعن ونفرین وفریاد از بیداد بنی امیه لعنت الله علیه با آنکه آنان منقرض به جهنم رهسپار شده اند ، فریاد بر سر ستمگران جهان و زنده نگه داشتن این فریاد ستم شکن است.
امام خامنه ای (مدظله العالی )
در مجالس عزاداری محرم این سه ویژگی باید وجود داشته باشد. عاطفه را نسبت به امام حسین علیه السلام و خاندان پیامبر صلوات الله علیه بیشتر کند. نسبت به واقع عاشورا باید دید روشن و واضحی به مستمع بدهد. نسبت به معارف دین هم ایجاد معرفت و هم ایجاد ایمان ولو به نحو کمی داشته باشد.
نمیگوییم همه منبر ها باید برخوردار از همه ی این خصوصیات باشند و به همه موضوعات بپردازد نه شما اگر یک حدیث صحیح از کتابی معتبر را نقل و همان را معنا کنید کفایت میکند.
به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم الحرام هیئت خیمه الحسین (ع) اقامه عزا مینماید.
زمان :شبه اول محرم به مدت 13 شب از ساعت 20
مکان: میدان رازی _ خیابان هلال احمر _ خیابان فاتح چهر کوچه صالحی _علامت پرچم هیئت
اربعین حسینی : شب اربعین و شام اربعین
مکان : خ قدمی انتهای کوچه خالقی مسجد علی بن ابیطالب ع