هیئت خیمة الحسین (ع)

مرکز اطلاع رسانی هیئت خیمة الحسین (ع)

هیئت خیمة الحسین (ع)

مرکز اطلاع رسانی هیئت خیمة الحسین (ع)

در مورد عزاداری

سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۲، ۰۲:۲۹ ب.ظ

امام خمینی (ره)


از مراسم عزاداری ائمه اطهار وبه ویژه سید مظلومین و سرور شهیدان ، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هیچ گاه غفلت نکنند. و بدانند آنچه دستور ائمه علیه السلام برای بزرگداشت این حماسه تاریخی اسلام است و آنچه لعن ونفرین بر ستمگران آل بیت است ، تمام فریاد قهرمانانه ملت هاست بر سردمداران ستم پیشه در طول تاریخ الی الابد. میدانید که لعن ونفرین وفریاد از بیداد بنی امیه لعنت الله علیه با آنکه آنان منقرض به جهنم رهسپار شده اند ، فریاد بر سر ستمگران جهان و زنده نگه داشتن این فریاد ستم شکن است.

امام خامنه ای (مدظله العالی )


در مجالس عزاداری محرم این سه ویژگی باید وجود داشته باشد. عاطفه را نسبت به امام حسین علیه السلام و خاندان پیامبر صلوات الله علیه بیشتر کند. نسبت به واقع عاشورا باید دید روشن و واضحی به مستمع بدهد. نسبت به معارف دین هم ایجاد معرفت و هم ایجاد ایمان ولو به نحو کمی داشته باشد.

نمیگوییم همه منبر ها باید برخوردار از همه ی این خصوصیات باشند و به همه موضوعات بپردازد نه شما اگر یک حدیث صحیح از کتابی معتبر را نقل و همان را معنا کنید کفایت میکند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی