هیئت خیمة الحسین (ع)

مرکز اطلاع رسانی هیئت خیمة الحسین (ع)

هیئت خیمة الحسین (ع)

مرکز اطلاع رسانی هیئت خیمة الحسین (ع)

ارسال نامه های پی در پی به وی امام

جمعه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۲۵ ق.ظ

بعد از این که سخنرانی سلیمان صرد تمام شد ، افراد حاضر در مجلس ، نامه ای به امام حسین نوشتند که : به نام خداونده بخشنده و مهربان ، نامه ای به حسین بن علی امیرالمومنین ، از جانب سلیمان بن صرد خزاعی و مسیب بن نجبه و رفاعة بن شداد حبیب بن مظاهر و عبدالله بن وائل و گروهی از شیعیان با ایمان ، سلام خداوند بر تو باد . اما بعد، پس حمد و سپاس از آن خدایی است که دشمن تو و دشمن دیرینه پدرت (معاویه) را از بین برد ؛ همان جبار سرکش کینه توز ستمگر ظالمی که امر رهبری این امت را به زور در دست گرفت و اموال و داریی های عمومی را غصب کرده و بی آنکه مردم دل خوشی از آن داشته باشند و از او راضی و خوشنود باشند بر آنها حکومت و امارت میکرد و در دوران حکومتش ، برگزیدگان و نیاکان را کشته و اشرار و افراد پست را باقی گذاشت و مال خدا را در دست افراد جبار و ستم پیشه و شرور قرار داده بود . خداوند همانطور که قوم ثمود را از رحمت خویش دور نمود ، او را هم از رحمت خود دور کند.

اما ما حال جز تو امام و پیشوایی نداریم ، پس به سوی ما بیا ، شاید که خداوند به واسطه وجود تو مارا در مدار خق جمع کند . نعمان بن بشر اینک در قصر عمارت است و ما در  هچ جمعه و جماعتی در کنار او ظاهر نمیشویم و در هیچ عبدی ، همراه با او بیرون نمی آییم و اگر خبر حرکت شما به سوی ما ، به ما برسد ،نعمان را از کوفه بیرون میکنیم تا به شام برود. ای فرزند پیامبر خدا ، سلام و رحمت و برکات الهی بر تو و بر پدر بزرگوارت که پیش از تو می زیست باد، و هیچ نیرو و توانی نیست مگر به یاری خداوند والا مرتبه و بزرگ .

 دو روز  از ارسال این نامه میگذشت که کوفیان گروهی را همره با صد و پنجاه نامه  ، که هر نامه در بر گیرنده یک یا دو یا سه و یا چهار امضا بود به خدمت امام فرستادند و در آن نامه ها از امام (ع) در خواست کرده بودند که نزد آنها برود ، اما با وجود این همه نامه و کثرت دعوت ها، باز امام صبر کرد و پاسخی به آنها نمیداد تا اینکه در یک روز ، ششصد نامه به ایشان رسید و همینطور پشت سر هم از کوفیان نامه میرسید تا اینکه تعداد نامه دوازده هزار نامه رسید. 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۵
محمد سجاد بهرامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی