هیئت خیمة الحسین (ع)

مرکز اطلاع رسانی هیئت خیمة الحسین (ع)

هیئت خیمة الحسین (ع)

مرکز اطلاع رسانی هیئت خیمة الحسین (ع)

کوفیان مسلم بن عقیل را تنها گذاشتند

سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۱، ۰۸:۴۲ ب.ظ

راوی می گوید: وقتی خبر دست گیری هانی به مسلم رسید، مسلم به همراه کسانی که با ایشان بیعت کرده بودند . از خانه خارج شد . تا به جنگ ابن زیاد برود . ابن زیاد در قصر دارالاماره ماند و یارانش ، مشغول جنگ با یاران مسلم شدند . آن تعداد از یاران عبیدالله بن زیاد که در قصر در کنار او بودند، بالای بام قصر رفته و یاران مسلم را از جنگ برحذر داشته ،آنها را ترساندند و تهدید کردند که لشکریان شام در حال آمدن هستند.

آن روز همینطوری سپری شد تا اینکه تاریکی شب همه جا را فرا گرفت . در این حال یاران مسلم از اطراف او پراکنده شدند، مسلم که وضع را اینگونه دیدتنها از مسجد بیرون آمد . او در کوچه های کوفه حیران و سرگردان بود تا اینکه به در حانه ی زنی به نام طوعه رسید از او آب خواست ، بعد از نوشیدن آب ، مسلم از او خواست که بهش پناه دهد . طوعه نیز اورا در خانه خود پناه داد.

پسر طوعه که از حضور مسلم در خانه آگاه شد ، ابن زیاد را از این موضوع مطلع ساخت . ابن زیاد نیز محمد بن اشهث را خواسته و او را به همراه یارانش برای دستگیری مسام فرستاد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۹
محمد سجاد بهرامی

تنهایی مسلم در شهر کوفه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی