هیئت خیمة الحسین (ع)

مرکز اطلاع رسانی هیئت خیمة الحسین (ع)

هیئت خیمة الحسین (ع)

مرکز اطلاع رسانی هیئت خیمة الحسین (ع)

اسیر شدن حضرت مسلم

يكشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۲، ۰۲:۲۹ ق.ظ

هنگامی که حضرت مسلم را نزد ابن زیاد آوردند، او به ابن زیاد سلام نکرد یکی از نگهبان ها به مسلم گفت : به ایر سلام کن .

مسلم گفت: ساکت شو وای برتو ، به خدا قسم که او امیر من نیست .

ابن زیاد گفت: اشکالی ندارد تو چه سلام بکنی چه سلام نکنی کشته خواهی شد.

مسلم به ابن زیاد گفت: اگر مرا به قتل برسانی کار عجیبی نکرده ای هر آینه بد تر از تو بهتر از من را به قتل رسانده اند و همچنین تو کسی هستی که سو قتل و عمل زشت مثله کردن (بریدن اعضای بدن و تکه تکه کردن بدن) و خباثت باطن و با پستی به پیروزی رسیدن را ترک نمیکنی و در این کارها کسی به گرد تو نمیرسد.

ابن زیاد به ایشان گفت: ای منفور ای سرکش برپیشوای خود خروج کرده و بین مسلمین جدایی انداخته و آتش فتنه و آشوب میان آنها فروزان میکنی .

مسلم به او گفت: ای پسر زیاد دروغ گفتی. جز این نیست که وحدت بین مسلمین ، توسط معاویه و یزید از بین رفت و اما در باره فتنه ، تو و پدرت زیاد ابن عبید که یکی از بردگان بنی علاج از ثقیف بود به فتنه دامن زدید و من امیدوارم که خداوند به دست بد ترین آفریدگانش ، شهادت را روزی من فرماید.

ابن زیاد گفت: دیدی که خداوند خاسته و آرزوی تو را برآورده نساخت و تورا شایسته آن ندانست و کشته شدن تو را به دست کسی که شایستگی آن را دارد قرار داد.

مسلم گفت : چه کسی شایسته کشتن من است .

ابن زیاد گفت:یزید ابن معاویه

مسلم گفت: ما خوشنودیم به اینکه خداوند خود بین شما داوری نماید.

ابن زیاد گفت: آیا این گونه گمان میکنی که در این امر (خلافت) تو نیز بهره و نصیبی داری ؟

مسلم گفت: به خدا قسم این فقط گمان و پندار نیست من یقین دارم.

ابن زیاد گفت: ای مسلم به من بگو برای چه به کوفه آمده ای و چرا آرامش و اتحاد و امنیت شهرا برهم میزنی؟

مسلم گفت:من برای به هم زدن آرامش و از بین بردن اتحاد مردم به کوفه نیامدم ، بلکه چون شما آشکارا مرتکب کارهای زشت شده و نیکی را از بین برده و بر مردم، بی آنکه آنها راضی باشند ، امارت نموده و آنها را مجبور به کارهایی کردید که خداوند به آنها امر ننموده و رفتارتان در بین مردم ، همچو رفتار کسری و قیصر بود ، پس ماهم آمدیم تا مردم را امر به معروف کرده و از منکر باز داریم و آنها را به ( اطاعات از ) حکم قرآن و سنت دعوت نماییم و ما همانطور که پیامبر خدا (ص) فرمود شایسته این کار هستیم   

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۰۴
محمد سجاد بهرامی

اسیر شدن حضرت مسلم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی