هیئت خیمة الحسین (ع)

مرکز اطلاع رسانی هیئت خیمة الحسین (ع)

هیئت خیمة الحسین (ع)

مرکز اطلاع رسانی هیئت خیمة الحسین (ع)

دسته ها و گروه های جنیان مومن نیز خدمت امام رسیده ، عرض کردند : ای مولای ما ، ما شیعیان و یاوران شما ایم . به هر چه میخواهی امر کن . اگر اینک به ما امر کنی تمام دشمنانت را از بین ببریم ، بی آنکه از جای خود حرکتی کنی ، ما این کار را برای شما انجام خواهیم داد.

امام حسین برای آنها طلب خیر کرده دعا نمود و فرمود : آیا کتاب خداوند که بر جد من نازل شده نخوانده اید ، آنجا که فرمود بگو اییغمبر ، اگر در خانه خود هم بودید ،  باز آنان که سرنوشت آنها در قضای الهی کشته شدن است ، از خانه به قتلگاه به پای خود البته بیرون می آمدند.

پس اگر من در جای خود بمانم ، این مردم سیه روز و بد بخت با چه چیز امتتحان شوند و چه کسی در کربلا و شهادتگاه من قرار خواهد گرفت ؟ در حالی که خداوند ، از همان روزی که زمین را گسترانید ، کربلا را برای من برگزید و آنجا را پناهگاه امنی برای شیعیان و دوستداران ما قرار داد که اعمال و نماز های آنان در آنجه پذیرفته شده و دعا هایشان مستجاب است و کربلا ، جایگاه شیعیان ماست تا برای آنها امانی در دنیا و آخرت باشد . (شما بروید) ولی در روز شنه که همان روز عاشوراست بیاید و در کربلا حاضر شوید. (در روایتی دیگر روز جمعه ) که من در ساعات آخر آن روز به شهادت میرسم ، و بعد از شهادت من ، هیچ کس از خاندان ، وابستگان ، برادران و اهل بیت من باقی نمیماند و آنان سر بریده مرا برای یزید (لعنت الله ) می فرستند.

جنیان گفتند: ای حبیب خدا و فرزند حبیب خدا ؟ اگر فرمانداری شما برما لازم و مخالفت از فرمان شما حرام نبود بخدا قسم که در این مورد مخالفت میکردیم و تمام دشمنانتان را قبل از که دستشان به شما برسد ، از بین میبردیم.

امام فرمود: به خدا قسم ، ما خود بر این کار ، از شما توانا تریم . تا هر کس نابود میگردد به دلیلی نابود گردد و هر کس زنده می ماند به دلیلی.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی